donderdag 12 maart 2015

Scheepjes CAL 2014 - De Deken - The Blanket

Van de achtbaan van met een kleine baby in het ziekenhuis verblijven ging ik bijna naadloos over op de achtbaan van het werk. Dat laatste wel een weekje later dan gepland, want kleine Y moest natuurlijk wel voldoende opgeknapt zijn. Nu ik weer aan het werk ben, heb ik minder tijd om te bloggen (onder andere...). Een 'voordeel' van zo'n ziekenhuis verblijf is dat je daar tijd hebt om te haken. En nu had ik nog een haakproject af te werken... Juist de Scheepjes CAL. Ik was bezig met de rand, en die had ik bijna af toen we uit het ziekenhuis kwamen. Nu kan ik er eindelijk over schrijven.

Rather seamless I jumped from the roller coaster of being in the hospital with a little baby to the roller coaster of working again. This last roller coaster did start one week later than planned, as little Y had to be healty again. Now I'm working again, I don't have much time to blog (amongst other things...). A 'advantage' of being in the hospital is having time to crochet. And I had a project to finish... Right, the Scheepjes CAL. I was busy making the border and it was almost finished when we came home from the hospital. And now I finaly have the time to write about it. 


Nadat ik de vierkantjes van week 5 had gehaakt, besloot ik voor de overige weken nog maar één vierkantje per week te maken. De deken zou dan uiteindelijk het formaat van een baby deken krijgen. Met (toen nog) een baby op komst leek me dat een goed idee. De deken heeft uiteindelijk het gewenste formaat gekregen. In totaal 30 vierkantjes, 6 x 5.

After I did crochet the squares of week 5, I decided to crochet only one square per week left. In this way the blanket would become a baby blanket. With a baby coming up (at the time) I tought this would be a good idea. The blanket did get the format I had in mind. 30 squares in total, 6 x 5.


De vierkantjes haakte ik met vasten aan elkaar, volgens het patroon. De rand deed ik anders. Ik maakte een pom pom randje, volgens dit patroon. Hier ging nog veel tijd in zitten, dat viel wel tegen. Maar uiteindelijk ben ik blij met het resultaat. Zo is het echt een lieve baby deken geworden. 

I joined the squares with a single crochet, as described in the pattern. I did make a different border. I made a pom pom border, according to this pattern. This took more time than I had in mind. Finally I'm happy with the result. It's a sweet baby blanket this way. 


Ik moet zeggen dat ik ook erg blij ben met de kleuren van de deken. Ik gebruikte set 2 en stond er versteld van dat de basiskleur (waarmee de vierkantjes aan elkaar zijn gehaakt en die is gebruikt voor de rand) zo goed past bij elke andere kleur. De combinatie van kleuren vind ik niet te bont, maar wel lekker vrolijk. 

I'm realy happy with the colors in the blanket. I used set 2 and was suprised how well the basic color (used for joining the squares and the border) mached with all the other colors. I think the combination of colors is very cheerful.


En omdat ik was vergeten van de laatste weken foto's te maken, hier nog even de vierkantjes die ik hier nog niet eerder liet zien:

Becouse I've forgotten to take pictures of the last squeares, here the squares I didn't show here before.

Week 4. Dit vond ik een heel leuk vierkantje. Het bloemetje in het midden vind ik echt heel leuk.

Week 4. I liked this pattern. Especially the flower in the middle, I liked a lot.  


Week 7. Ook dit vond ik een leuk vierkantje om te haken. Hier leerde ik het halve stokje te haken. Als ik hem nog een keer zou haken zou ik de 'ster' wel wat meer punten geven, omdat nu de gaten wat groot zijn.

Week 7. This square was also a lot fun to crochet. In this square I learned to crochet a half treble crochet. When I would crochet it again, I would give the 'star' more points, so the gaps would be less wide.

Week 8. Ook weer zo'n leuk patroontje, het begint bijna saai te worden :). Hier leerde ik een dubbel en driedubbel stokje.

Week 8. Again a nice pattern, it's almost getting bored now :). In this pattern I've learned a double trebble crochet and tripple trebble crochet. 
 

Week 9. Dit patroontje vond ik wat minder, maar dat komt door het reliëfstokje. Ik vind het nog steeds geen mooie steek. Maar uiteindelijk vind ik het vierkantje toch wel mooi geworden.

Week 9. This pattern I liked less, but that's becouse of the front post double crochet. I still don't like this stich. In the end I like this square.


Week 10. Het patroontje vond ik niet zo heel geweldig, maar het haakte wel lekker weg. Ik was blij toen ik dit vierkantje af had, want dat betekende dat ik klaar was met alle vierkantjes.

Week 10. This wasn't my favorite square also, but it was nice to crochet. When I finished this square I was happy, becouse this was the last square.


En inmiddels is de deken in gebruik. Hij ligt in de box. Nu het voorzichtig wat warmer wordt, ligt ie wat minder over Y. Maar ze heeft er al heel wat tijd onder door gebracht :). Het is een fijne deken geworden en ik hoop dat we er nog lang plezier van hebben. Door het meedoen met deze CAL heb ik leren haken. Inmiddels heb ik al wat andere, kleine projectjes gehaakt en ben ik begonnen aan een nieuwe deken. Je zal hier dus - waarschijnlijk - wel vaker wat haakwerkjes tegen komen.

In the mean time the blanket is in use in the playpen. Now the weather carefully is warming up, Y lays less under it. But it's been used a lot lately :). It's a nice blanket and I hope we can enjoy it for a long time. By joining this CAL, I've learned to crochet. In the mean time I've made some small projects and I've started on a new blanket. There will be more crochet to see here - probably.
 

Mijn resultaten van voorgaande weken:
Results of previous weeks:
Scheepjes CAL 2014 - week 1 
Scheepjes CAL 2014 - week 2
Scheepjes CAL 2014 - week 3 
Scheepjes CAL 2014 - week 5
Scheepjes CAL 2014 - week 6



CAL-small-button

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...