maandag 20 mei 2013

Zeg Roodkapje...

Afgelopen week zijn Sneeuwwitje en de heks op school geweest. De kindjes kregen een appel (gelukkig geen vergiftigde!) en een uitnodiging. Aankomende donderdag is het kleuterfeest! Alle kleuters mogen als sprookjesfiguur naar school komen.

Nu ben ik niet zo van de roze-prinsessenjurkjes die je in de winkel kan halen. Eigenlijk had ik dat er nou ook weer niet voor over. Gelukkig wilde dochterlief wel als Roodkapje naar school. Eerst dacht ik even een rood rokje voor haar te maken en als kapje een rode boerenzakdoek te gebruiken. Na wat surfen op het Net vond ik deze beschrijving voor het maken van een omkeerbare Roodkapjecape (kan je ook een drakencape van maken). Het leek me niet zo moeilijk (was het uiteindelijk ook niet) en erg leuk.

Voor de cape heb ik een fleece kleed gebruikt en aan de andere kant geruite stof. Ik heb daarnaast een rode rok gemaakt, afgewerkt met een randje van de geruite stof. De rok heb ik op deze manier gemaakt.

Van de restjes heb ik vervolgens een zelfde cape en rok gemaakt voor de pop, ook wel 'mijn kind' genoemd. Vanochtend lagen de cape, de rok en de aangekleedde pop klaar als verrassing. Dochterlief wist van de cape, maar niet van de rok en de kleertjes voor de pop. Ze vond het geweldig. 'Oh, dan is mijn kind het zelfde als ik!' Haar eigen cape en rok vielen ook goed in de smaak. Ze kan niet wachten tot het kleuterfeest begint!






1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...