zondag 15 maart 2015

Een overall als kraamcadeau - A coverall as baby shower gift

Nog steeds is hier een babyboom aan de gang. Vorige week bracht ik een bezoekje aan een kraamborrel. Dan kan je niet met lege handen komen natuurlijk. Voor deze baby wilde ik ook graag wat zelf maken. Maar wat geef je een baby die het vierde kind in het gezin is en de tweede jongen? Dan heb je alles toch al? Omdat deze baby met zijn broer, zussen en papa en mama op een boerderij woont, leek me een overall een geschikt cadeau. Ik maakte de Carpenter uit Homemade Mini Couture. Zo één maakte ik vorig jaar al eens voor S en hij wordt nog steeds veelvuldig gebruikt.

The babyboom is still going on around here. Last week I visited a baby shower. You can't come empty handed to a baby shower, can you? I wanted to give this baby something I made. But what to give when the baby is the 4th child and the 2nd boy? Don't they have everything yet? Becouse this baby lives on a farm with his brother, sisters and mommy and daddy, I tought a coverall would be a suitable gift. I made the Carpenter from Homemade Mini Couture. Last year I made one for S and it's still being used frequently.


Deze keer gebruikte ik grijze denim met een beetje stretch, gecombineerd met Zeeuws Schortenbont. Omdat ik het schortenbont gebruikte voor de schouderpassen vooraan, deed ik hier geen paspel tussen. Ook voorzag ik de overall weer van knielappen en naaide ik een rand aan de binnenkant van de pijpen, zodat deze in stijl omgeslagen kunnen worden.

This time I used jeans fabric which was a bit stretchy and combined it with Zealandish schortenbont. Becouse I used the schortenbont for the yokes on the front, I didn't use piping here. Also I gave the coverall kneepads and sewed a border on the inside of the trousers, so they stylish can be flipped ;).


Aan de achterkant naaide ik wel paspel tussen het rugpand en de schouderpas. Ik naaide een maat 4. Waarschijnlijk kan de kleine man hem wel aan als hij 2 is, aangezien hij over de gewone kleding gedragen wordt. Voor S naaide ik vorig jaar ook een maat 4 die hij meteen droeg. Voordeel is dat je er wat langer mee kan doen. S banjert er nog steeds in rond :)

At the back I did sew piping between the yoke and the back. I made a size 4. Probably the little guy can ware this coverall when he's 2 years old, becouse it will be worn over other clothes. I sewed a size 4 for S last year which he put on immediatly. As an advantage it will be worn longer. S is still using it when playing outside :)




2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...