maandag 20 oktober 2014

Scheepjes CAL 2014 - Week 2

Ik begon de tweede week van de Scheepjes CAL voortvarend al op de dag dat het patroon uitkwam, vorige week vrijdag. Het patroon is heel leuk. Het bevat de popcornsteek. Dat was voor mij als beginner natuurlijk een nieuwe steek, maar hij lukte prima.

Energetically I started the second week of the Scheepjes CAL, on the first day of the release of the pattern, last Friday. It's a realy great pattern. It includes the popcornstitch. As I'm a beginner, this was a new stitch to me, but it worked out fine. 



De eerste vierkantjes maakte ik in één kleur. In roze, in plaats van het voorgeschreven lila. Zaterdag kwam de tweede lading garen binnen, en daar zat de lila bij. Toen ik vrijdag begon, had ik deze kleur dus nog niet binnen. Ik vond het patroontje vragen om kleurencombinaties, dus heb ik de kleuren die ik vorige week gebruikte, ook verwerkt in deze vierkanten. Twee vierkantjes hebben geel en wit in de binnenste toeren. Twee andere hebben een gele of witte eerste toer en de eerste paar popcornsteken zijn ook geel of wit. Hierbij heb ik de kleur achterlangs mee laten lopen. Ik vind ze leuk gelukt, het zijn net bloemetjes geworden.

The first squares I made of one color. I used pink in stead of the prescribed lila. On Saturday the next load of yarn arrived, and this had the lila yarn in it. So when I started friday, I didn't have the lila yarn yet. I tought this pattern needed some color combinations, so I combined the pink with the colors I used last week. Two squares have the first rounds in yellow and white, two other squares have a first round in yellow or white, and the first popcornstitches also in yellow or white. I'm pleased with the result, the look like flowers.

 

Het patroon van week 3 is ook al vrijgegeven. Ook dit is weer een leuk patroon en is hier ook al een aardig eindje gevorderd. De eerste vierkantjes maak ik helemaal in dezelfde kleur, om het patroon te leren kennen. Daarna ga ik weer met kleuren combineren. Ik probeer de vierkantjes weer in een week af te hebben, maar of dat lukt.... Tja, dat zie je volgende week wel ;).

The pattern of week 3 is also released. This is also a nice pattern. I started my first square today. I make the first squares in one color, so I get to know the pattern. After that I'm using different colors. I'll try to finish the squares in one week, but I'm not sure if I could make that. You'll see it next week ;).



Deze week leerde ik de popcornsteek.

This week I learned the popcornstitch.


CAL-small-button

Gebruikt garen: Scheepjeswol Cotton 8 kleur 720 (roze) en 722 (geel) en Annell Cotton 8 (wit)

Used yarn: Scheepjeswol Cotton 8 color 720 (pink) and 722 (yellow) en Annell Cotton 8 (white)

Mijn resultaten van vorige week: Scheepjes CAL 2014 - week 1 
My results of last week: Scheepjes CAL 2014 - week 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...