vrijdag 10 oktober 2014

Scheepjes CAL 2014 - Week 1

Omdat ik niet kon haken, maar dat wel graag wilde leren, besloot ik mee te doen aan de Scheepjes CAL 2014 van Wink. Dit leek me een mooie gelegenheid om het haken te leren. Meteen een sprong in het diepe, maar zo leer ik de dingen het best, door ze gewoon te doen.

Becouse I couldn't crochet, but realy wanted to learn how to crochet, I decided to join the Scheepjes CAL 2014 van Wink. I thought this would be a great oppertunity to learn how to crochet. I learn best by just doing it. 




In deze CAL maak je elke week een aantal vierkantjes, die uiteindelijk samen een eenpersoonsdeken vormen. Deze week haakte ik de eerste zes. Ik moest er even inkomen, maar vanaf het derde vierkantje had ik de slag te pakken. Je ziet de vierkantjes steeds beter worden. Eerst wilde ik dat ze er perfect uit zouden zien, maar dat kan natuurlijk niet voor een beginner. Dus heb ik me er maar bij neergelegd dat ze er niet allemaal even perfect uit zien :). Omdat ik uit één bolletje garen net geen drie vierkantjes kreeg, heb ik twee vierkantjes voorzien van een wit randje. In totaal had ik twee bolletjes van deze kleur en ik moest er toch zes vierkantjes uitkrijgen. Dat is gelukt, nu heb ik zelfs nog redelijk wat geel over.

In this CAL, you make a number of squares every week. They wil form a one person blanket eventualy. This week I crochet the first six. I find the 'flow', and I found it by the third square. You can see the squares improve. At first I wanted the squares to be perfect, but I had to accept the fact that I'm a beginner. So I accepted the squares wouldn't be as perfect as the squares of an advanced crochetist :). Becouse I had just to little yarn in one ball for tree squares, I gave two squares a white edge. I had two balls yellow for six squares. I now have some yellow yarn left.


Vandaag komt het nieuwe patroon uit, voor week 2. Ik ben benieuwd of dit me ook zo goed gaat lukken als week 1. In elk geval heb ik er weer een nieuwe verslaving bij ;).

Today the pattern for the second week will be published. I'm curious if this will work out as fine as week 1 did. I do have a new addiction now ;).



Deze week leerde ik: De magische ring, stokjes haken en onzichtbaar afhechten.

This week I've learned to use the magic ring, the double crochet stitch and join with invisible join.


CAL-small-button

Gebruikt garen: Scheepjeswol Cotton 8 kleur 722 (geel) en Annell Cotton 8 (wit)

Used yarn: Scheepjeswol Cotton 8 color 722 (yellow) en Annell Cotton 8 (white)

2 opmerkingen:

  1. Heb het eerste patroon ook klaarliggen. Mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je ook mee doet! Succes er mee en geniet er van. (en tnx voor het liken :) )

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...