woensdag 26 februari 2014

[W.I.P Wednesday] Tornmesje - Seam Ripper

Mijn tornmesje(s) en ik hebben een soort haat-liefde verhouding. Ik vind het handig dat ze bestaan, maar ik baal meestal enorm als ik ze moet gebruiken. Niet als het het maken van een knoopsgat of het weghalen van tijdelijk stiksel betreft. Maar wel als het het herstellen van een fout is. Ik erger me er dan aan dat ik die fout heb gemaakt en dat ik zo veel tijd verdoe met het ongedaan maken van die fout. Vandaag had ik het tornmesje weer nodig. Ik ben bezig met een broek voor de dochter en wil bij het doorstikken fuchsia roze garen gebruiken. Toen ik de eerste zomen doorstikte, was ik 's avonds aan het werk. Toen ik vanmiddag verder ging, zag ik dat ik rood had gebruikt, in plaats van roze... Hierbij meteen een tip: Kies je garen bij daglicht, zodat je zeker weet dat je de goede kleur pakt. Nou ja, vanmiddag kon ik dus de rode garen verwijderen met mijn tornmesje en het werk opnieuw doen met roze garen... Het kostte me ongeveer een half uur werk, en een beetje van mijn goede humeur ;)


I have a kind of love-hate relationship with my seam ripper(s). I think their existence is handy, but most of the time I hate it when I have to use them. I'm not talking about the times when I use them when making buttonholes or remove temporary stitching. I'm talking about the times when I have to recover an error I made. Then I'm annoyed for making the error and the time I'm wasting to recover it. Today I needed the seam ripper. I'm making pants for the daughter and want to use fuchsia pink thread for topstitching. When I was topstitching the first seams, I was sewing in the evening. When I started again, this afternoon, I discovered I had used red thread in stead of pink... Tip: choose your thread in daylight, so you are sure you've choosen the right color. Well, today I was busy removing the red thread and redo the sewing with pink thread... It took me about half an hour work and a bit of my good mood ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...