donderdag 20 februari 2014

Diesels tweede leven - Diesels second life

Mr. DeKaWear had een favoriete trui. Ik weet niet hoe oud die was, maar hij droeg hem al voor wij elkaar kenden (en we kennen elkaar al bijna 13 jaar...). 't Was er een van het merk Diesel. Een goed merk blijkbaar, aangezien hij al zo lang mee ging. Uiteindelijk begon hij te verslijten aan de ellebogen. En als je goed kijkt kan je zien dat de trui wel eens onder een tuinbroek is gedragen. De trui werd toegevoegd aan de stapel te recycelen kleding. Na alle projectjes voor de dochter, vond ik dat het nu tijd was voor een projectje voor de zoon. De Bimaa Sweater stond al een poosje op mijn 'to-sew-list'. En zij zei dat het naaien van zo'n sweater in een ochtendje gedaan was (met knippen en al). Dat gaf me het zetje dat ik nodig had. De oude Diesel leek mij de ideale stof voor een probeer-versie van de Bimaa. Ik koos voor de versie met de sjaalkraag.

Mr. DeKaWear had a favorite sweater. I don't know the age of it, but he wore it before we knew each other (and we know each other for almost 13 years now). The brand of the sweater was Diesel. I think it's a good brand, as it did live for such a long time. Finally it did get worn-out at the elbows. And, when you take a closer look, you could see the sweater has been worn under dungarees. The sweater did get a new home in the pile with clothes to be recycled. After sewing several projects for the daughter I tought it was time for a (few) project(s) for the son. The Bimaa Sweater was on my 'to-sew-list' for a while. And she said sewing one took about a morning  (including cutting out the pattern) That was the push I needed. The old Diesel had the ideal fabric for a trial version of the Bimaa. I choose the version with the shawl collar.   

Het naaien kostte mij ongeveer 1,5 tot 2 uur werk. Uit het achterpand van de oude trui, haalde ik een voor en achterpand voor de Bimaa. Uit de mouwen, haalde ik de stof voor de mouwen van de Bimaa. Hier werkte ik om de versleten ellebogen heen. De rest haalde ik uit het voorpand, daarbij de vale plekken vermijdend. Het is een mooie sweater geworden, vind ik. Het patroon is eenvoudig en goed te volgen. Ik gebruikte de maat 2 voor mijn 2-jarige peuter. Het past hem prima. De mouwen en het lijfje van de sweater zijn mooi lang. Ik vind het wel fijn als een sweater een wat langer model heeft en de rug goed bedekt. Het staat de zoon geweldig. Een tweede Bimaa zit ook al in elkaar, deze keer van een speciaal gekocht stofje. Die laat ik later nog zien! :)


Sewing the sweater did cost me about 1,5 to 2 hours. I cutted the front and back of the Bimaa out of the back of the Diesel. The sleeves I used to cut out the sleeves for the Bimaa, avoiding the worn-out elbows. The other parts I cut out of the front of the Diesel, avoiding the worn-out spots. I think the sweater turned out great. The pattern is easy to follow. I used size 2 for my 2-year old toddler. It fits great. The sleeves and body are nice long. I like it when a sweater has a long body which covers the back. It looks great on the son. A second Bimaa, made of a store-bought fabric, is already finished. I'll show this later! :)

2 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden! Heel erg leuk en wat goed dat het nog precies uit een oude trui paste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Dat is het voordeel van een grote en een kleine man in huis ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...