vrijdag 6 september 2013

Orde in de chaos 2 - Order out of chaos 2

Het schoolseizoen is al weer bijna vier weken oud. Het is lekker om weer wat regelmaat in het leven te hebben. Al went een wekker die om 5.30 uur afloopt eigenlijk niet... Door dat school- en werkritme, vlot het naaiwerk niet zo. Momenteel ben ik nog bezig met het roze project. Dit is wel al bijna in de afrondende fase. De dochter heeft al een paar keer gepast en ze kan bijna niet wachten tot het klaar is :).



School started about four weeks ago. It's nice to be back on schedule again. Altough I can't get used to an alarm that go's off at 5.30 in the morging... Becouse of the school- and working rhythm, my sewing work is going a bit slow. At this moment I'm working on the Pink Project. This is almost finished. The daughter did fit it a few times and she almost can't wait 'till I'm finished :).

Een van mijn andere projecten is het ordenen van de naaikamer (die eigenlijk geen naaikamer is). Deze keer was de naaidoos aan de beurt. Hierin was zachtjesaan ook een aardige chaos ontstaan. Het werd steeds lastiger iets terug te vinden...



One of my other projects is ordening the sewingroom (which technically isn't a sewingroom). Now it was time for the sewingbox. Slowly the chaos was grown in this box. I did have a hard time finding something in it more and more.

Garen kon ik nog wel vinden. Speldjes ook nog wel. Naalden was soms al wat lastiger. Verschillende soorten elastiek, naadband, vlieseline... Dat was allemaal wat lastiger.



Yarn and pins I could find. Finding needles was a bit harder. Differend kinds of elastic, taping, interfacing... It all was quite hard to find.

Ik haalde alles uit de naaidoos. Pakte er een paar schoenendozen bij en lege glazen potten. De schoenendozen gebruikte ik voor lint, koord (de linkse) en elastiek (de rechter).



I took everything out of the sewingbox. Got some shoeboxes and empty glass jars. I used the shoeboxes for ribbon, cord (left box) and elastic (right box).

Van de glazen potten gebruikte ik er een voor kleine klosjes garen. Geen idee of ik hier iets mee ga doen, maar ik kon ze ook niet weg gooien. De andere pot was voor knopen. Deze zaten in een crème potje, wat mijn oma ooit kocht tijdens een vakantie in Israël. Een van de 'erfstukken', zoals ook de naaidoos, een deel van de inhoud en mijn oude naaimachine 'erfstukken' zijn. Het heeft dus eigenlijk een beetje sentimentele waarde. Het slingert nu ergens rond tussen het speelgoed van de kids.



I used one of the jars for little spools of thread. I have no idea if I'm going to do anything with it, but I couldn't throw them away. In the other jar I put buttons. They were in a cream jar, my grantmother bought on a trip to Israel. One of the inheritances, like the sewinbox, a part of the content and my old sewing machine. So, it has some sentimental value. Now it lies around between the toys of the kids.

In het onderste deel van de naaidoos deed ik applicaties, vliesstof (e.d.), DeKaWear labels, klittenband en veiligheidsspelden.



In the bottom part of the sewingbox I put the applications, interfacing (and similar), DeKaWear labels, Velcro and safety pins.

In het bovenste deel deed ik het garen (gesorteerd op kleur!), naalden, spelden, scharen.



In the upper part I put the yarn (ordered by colour!), needles, pins, scissors.

De naaidoos kan weer dicht en ik kan alles weer goed terug vinden. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor het weer een chaos is... ;)



I can close the sewingbox again and I can find everything in it. I'm curious how long it takes before it's chaos again... ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...