vrijdag 30 augustus 2013

Roze - Pink

De dochter heeft een favoriet vestje. Op de foto hieronder draagt ze het vestje, een paar minuten nadat ze het heeft gekregen. Helaas is ze uit het vestje gegroeid en begint het te verslijten. Dat is niet zo gek, als je bedenkt dat ze het voor haar tweede verjaardag heeft gekregen (inmiddels is ze vier). Het was toen wel behoorlijk te groot, maar meteen al favoriet.



The daughter has a favorite vest. In the picture above, she is wearing it, a couple of minutes after she first got it. Unfortunately she has grown out of it and it's getting worn-out. Considering it was a present for her second birthday, this isn't so strange (she turned four in April). When she got it, it was a few sizes to big, but her favorite immediatly. 

Ik besloot zelf een nieuw vestje voor haar te maken. Ik had het al helemaal in mijn hoofd. Grijs of zo. Lekker neutraal, dat kan je op veel verschillende soorten kleding dragen. Ik vroeg dochterlief mee te gaan om stof uit te zoeken. 'Welke kleur moet je vestje worden?' vroeg ik. 'Roze' was het besliste antwoord. En roze werd het...



I decided to make a new vest for her by myself. I had the whole picutre in my head. Something grayish. Neutral color, you can wear it on various kinds of clothes. I asked my dear daughter to come with me for fabric shopping. 'Which color do you want your new vest to be?' I asked. 'Pink' was the resolute answer. And pink it became...

Nu ben ik zelf niet zo van de roze meisjes kleding. Ik houd er niet zo van als ze als zuurstokje rond loopt. Maar ze wilde het graag, en als ze iets in haar hoofd heeft... Ik heb nog gezocht naar een contraststofje voor in de capuchon, maar ik heb het niet meer gevonden. Tot mijn grote verbazing heb ik wel boordstof, keperband en een rits in exact dezelfde kleur gevonden. Al bij al heb ik drie verschillende winkels bezocht, om alles bij elkaar te krijgen.



The girlish pink clothing for girls isn't my favorite. I don't like my daughter wandering around as a candy. But she was very determinite about it, and when its in her head... I did search for a contrasting fabric for the inside of the hood, but didn't find any. I was very suprised to find fabric for the collar (don't know the English word for it, if there is any), twill tape and a zipper in exact the same color. Finaly, I did have to visit three different shops, to get it all together. 

Een roze kindervestje is wat er op mijn naaitafel ligt. Welk project ligt er op jouw naaitafel?



A pink vest for my daughter. That's what I'm working on. Which project are you working on?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...