donderdag 15 augustus 2013

Orde in de chaos - Order out of chaos

De kamer die ik gebruik als naaikamer, is eigenlijk bedoeld als studeerkamer. De stoffen liggen op de boekenkast. Oude kleding in een doos, fournituren en garen door elkaar in een naaidoos en naaipatronen... tja, overal eigenlijk. Ik besloot dat dit anders moest en pakte als eerste de naaipatronen aan. Ik ging de kamer door en deed alle gebruikte patronen in een doos en pakte de losse tijdschriften er bij.

Is jouw naaikamer echt bedoeld als naaikamer?



The room I use for sewing is actually a study. The fabrics are on top of the bookcase. Old clothes in a box, supplies and yarn mixed in a sewingbox and the sewingpatterns... wel, actually everywhere. I decided I had to do this differently and tackled the sewingpatterns first. I went trough the room en putted all used sewingpatterns in a box en took the lose magazines with it.

Is your sewingroom ment to be a sewingroom?

Vervolgens pakte ik een multomap en insteekhoezen voor in de map, waar ik de patronen in kon doen.



Then I grabed a binder and sheetcovers, in which I could put the sewingpatterns.

Alle losse, gebruikte, patronen deed ik in de hoezen en die verdwenen weer in de map. Tegenwoordig schrijf ik op de patronen die ik overtrek om welk kledingstuk, uit welk tijdschrift en welke maat het gaat. Maar een paar jaar terug deed ik dat niet. Gelukkig wist ik nog wat ik heb gemaakt en herkende ik de patronen. Nu zitten ze allemaal gemerkt in de map. Er zit niet echt een logische volgorde in, maar ze slingeren nu tenminste niet overal rond...

 Hoe heb jij je naaipatronen geordend? 



All lose, used patterns I did in the covers that disappeared in the binder. Nowadays I write on the sewingpatterns I transfer, which piece of garment it is, from which magazine and which size it is.But I didn't do this a few years ago. Luckaly I knew what I made and I recognized the patterns. They now are all in the binder and marked. There isn't realy a logistic order, but at least they don't lie around everywhere...  

How did you order your sewingpatterns?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...