zondag 22 februari 2015

Olaf Carnavalsoutfit - Olaf Carnival Outfit

Hoe plannen zo even in de war gegooid kunnen worden. Mijn plan was vorig weekend te laten zien wat Z droeg met Carnaval op school. Maar toen werd kleine Y voor bijna een week opgenomen in het ziekenhuis. Omdat ik borstvoeding geef, ben ik bij haar gebleven. Bloggen over een Carnavalsoutfit is dan ineens zo belangrijk niet meer. Nu we weer thuis zijn kan ik de draad weer oppakken.

Eigenlijk dacht ik dat ik dit jaar het Carnaval-verkleed-gebeuren aan me voorbij kon laten gaan. En ik dacht ook dat ik Frozen aan me voorbij kon laten gaan. Ik had buiten de school om gedacht. Z keek op school naar Frozen en bekijkt nu op YouTube filmpjes van de liedjes van Frozen. Hier op het dorp wordt Carnaval uitgebreid gevierd, dus op school natuurlijk ook. De laatste dag voor de vakantie mochten de kinderen verkleed naar school. Ik moest last-minute nog iets bedenken en kwam deze tutorial tegen. In plaats van een trui te kopen besloot ik er een zelf te maken. Het werd een Bimaa met een capuchon. Ik besloot ook nog een broek te maken. Hiervoor heb ik het patroon van The Ananda Pants gebruikt. Van beide patronen gebruikte ik maat 6, voor mijn slanke bijna 6-jarige. Dit zijn twee snelle patroontjes ik denk dat ik in totaal zo'n 3 รก 4 uur bezig ben geweest.

This is how plans get mixed up. My plan for last weekend was to show you wat Z wore to the Carnival party at school. But then little Y became ill and was hopitalized for almost a week. Becouse I'm breast feeding, I stayed with her. Blogging about a Carnival outfit wasn't that important anymore. Now we're back home I'm trying to catch up. 

As a matter of fact I tought I could skip the Carnival-getting-dressed-happening this year. I also tought I could skip the Frozen-thing. Well, I forgot school. At school Z watched Frozen and now she is watching the Frozen songs on YouTube. In our village Carnival is much celebrated, so school celebrates Carnival too. The last day before leave, the kids could come to school dressed up for Carnival. So I had to make Z a last-minute costume. I stumbled apon this tutorial. In stead of buying a sweater, I decided to make one myself. It became a hooded Bimaa. Then I decided to make her a pair of pants as well. Therefore I used the pattern of The Ananda Pants. For both patterns I made a size 6, for my slim almost 6 year old. These patterns are very quick to sew, I guess I worked about 3 to 4 hours on the total costume. 



Ik kocht twee fleece dekentjes voor de trui en broek. Voor de knopen, wenkbrauwen en ogen van Olaf gebruikte ik zwarte vilt. Voor de ogen gebruikte ik ook stukjes van de witte fleece. Ik zette de knopen en wenkbrauwen vast met vliesofix. De ogen zette ik ook met behulp van vliesofix in elkaar, maar naaide ze vast aan de capuchon. De 'wortel' (in de foto's is het meer een snavel) heb ik ook van vilt gemaakt. Met behulp van een elastiek kon ze hem aan doen.

I bought two fleece blankets for the sweater and pants. For Olafs buttons, eyebrows and eyes I used black felt. For the eyes I also used pieces of white fleece. I ironed the buttons and eyebrows on, using wonder under. I assambled the eyes with wonder under also, but sewed them on. The 'carrot' (in the pictures it looks more like a beak) is made of orange felt. She can put it on with the help of an elastic.


En toen was het feest op school. De Raad van Elf en de prins kwamen langs en bekeken de kostuums. Toen Z uit school kwam, had ze een beker bij. Ze was het mooist verkleedde meisje van de school! :) Het was niet mijn bedoeling haar als mooiste meisje te verkleden, maar ik vind het toch wel een compliment op m'n werk.

 And then the party started at school. The Elferrat came by and viewed the costumes.When Z came home from school she had a trophy with her. She was the 'most beautiful dressed girl'! :) I didn't mean to dress her as the most beautiful girl, but I think of it as a compliment on my work. 

4 opmerkingen:

  1. Amai, die prijs heeft je dochter (en eigenlijk stiekem jij ook) wel verdiend!!
    Mooi, praktisch en warm!

    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Warm was hij zeker. En dan te bedenken dat t altijd heel warm is in haar klas....

      Verwijderen
  2. Hey, ik heb je zonet genomineerd voor de Liebster Award! Wil je weten wat dit inhoudt, ga dan eens kijken op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...