woensdag 11 februari 2015

Snelle knuffel - Quick stuffed animal

Heb ik al gezegd dat er hier een kleine babyboom aan de gang is? Afgelopen week kwam het CBS al met net nieuws dat er meer geboortes waren in 2014 en ook voor 2015 worden er meer verwacht. Voor mijn omgeving kan ik dat beamen (al denk ik niet dat voor mijn omgeving geldt dat de geboortes zijn uitgesteld door de economische crisis, maar dat is een ander verhaal...). Twee weken geleden kregen we een uitnodiging voor een babyborrel voor de baby van een van de leidsters van het kinderdagverblijf. De borrel was afgelopen zaterdag. Ik wilde zelf iets maken voor de baby en zocht dus een snel projectje. Dat vond ik hier.

Het werd een beetje een projectje vol met twijfels. Eerst wilde ik er een tut-doekje van maken, met wat feedback uit de naaikrans, bedacht ik dat een knuffel toch leuker zou zijn.

Did I mention the little babyboom that is happening aroudn here? Last week our national bureau of statistics (CBS) brought the news of more briths in 2014, and more to be expected in 2015. I can agree with this for the people around me (altough I don't think this births are deferred becouse of the economic crisis, but that's an other story...). Two weeks ago we were invited for a babydrink (is this a true word in English?) for the baby of one of the teachers at the day care. This was last saturday. As I wanted to make a gift myself, I was looking of a quick project. I found it here.

It became a project full of doubts. First I wanted to make a cloth of it, but with the feedback at the sewing circle, I tought it would be nicer as a stuffed animal.


Het idee van rijst onder in het lijf sprak me ook wel aan. Dan kan hij ook zitten. Maar toen bedacht ik dat je de knuffel niet zou kunnen wassen, iets wat ik zelf wel belangrijk vindt. Je kan er dan speciale bolletjes in doen, maar daar had ik geen tijd meer voor. Dus dat idee heb ik laten varen.

I liked the idea of putting rice in the bottom of the stuffed animal. By doing this, the rabbit could sit. But then I tought you couldn't wash it, something I found important. You could put special globules in it, but I didn't have the time fot that. So I let go that idea.


Toen bedacht ik dat het leuk zou zijn van een oor een knisper oor te maken. Maar dit had niet de gewenste uitwerking. Het leek me ook wel grappig een belletje in het konijn of een van de oren te stoppen, want de baby heet Annabel. Maar dat leek me later toch een beetje flauw.

Then I tought it would be nice to make one crinkle ear. But this didn't work out the way I had in mind. I also tought it would be nice to put a bell in the rabbit or in an ear, becouse the baby's name is Annabel. But then I tought this would be silly.


Het idee dat wel bleef was een applicatie met de eerste letter van haar naam op het lijf van het konijn. Het konijn is gemaakt van rode fleece die ik nog had liggen en stukjes van een versleten spijkerbroek. Het snuitje heb ik er op geborduurd. Hij is ongeveer 28 cm lang. Hiervoor heb ik het patroon verdeeld over twee A4-tjes (zeg maar één A3) en voegde ik nog naadwaarde toe bij het knippen.

The idea that did survive was an application with the first letter of her name on the body of the rabbit. I made the rabbit of red fleece I had lying around and pieces of a worn out jeans. I embroidered the snout. The rabbit is about 28 cm (11 inch) long. To make a rabbit this size, I printed the pattern in two A4 papers and added some seamallowence.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...