dinsdag 3 februari 2015

Prototype

Al heel lang loop ik met een idee rond. Z en S vinden het heel leuk om te helpen in de keuken. Vooral S geniet hier van. Terwijl grote zus Z TV kijkt, komt S mij helpen met 'aardappels schilderen' (=aardappels schillen, uiteraard). Ik schil ze dan en hij wast ze. Als ze allemaal zijn geschild krijg ik ze één voor één terug om ze te snijden en in de pan te doen. Zijn taak neemt hij heel serieus, met als gevolg dat alles nat is... Als ze me helpen in de keuken krijgen ze een schort van mij om. Maar dat zakt altijd naar beneden. Dus nu was mijn idee een schort te maken voor de kinderen. Ik kocht de stofjes, we gingen verbouwen, ik werd zwanger... Je raad het al, de schortjes zijn nog steeds niet gemaakt.

For a long time I have an idea. Z and S like to help in the kitchen. Especially S enjoys this. While big sister Z is watching telly, he helps peeling the potatoes. I do the peeling S does the washing. When every potato is peeled, I get them back, one by one to put them into a saucepan. He takes his tast very seriously, which means everyting is wet afterwards... When they help me in the kitchen, I give them one of my aprons. But this always slips off. So my idea was to make an apron for the kids. I bought the fabric, we did some rebuilding in our house, I got pregnant... As you'll guess, the aprons are still not made.



Nu moest het er toch van komen, ik moet die schortjes maken. Het moest een one-size-fits-all exemplaar worden en ik zou het patroon zelf tekenen. Ik puzzelde en mat en bedacht afmetingen voor het schort en de zak. Ik bedacht twee linten die op de rug kruisen, zodat ze aan elk formaat kind aan te passen zijn. Voor de zekerheid maakte ik eerst een prototype. Het schort dat na één uur naaien al in elkaar. Ik ben blij met het resultaat, maar ik ga nog iets aan de maten aanpassen en dan maak ik er twee in de stofjes die ik ooit bestelde.

Now I had to make the aprons. I wanted to make a one-size-fits-all exemplar and I wanted to drew the pattern myself. I puzzled for the sizes. I came up with two ribbons which cross on the back, so it'll fit any kid. To be sure I made a prototype first. It took only one hour to sew. I like the result, but will change a bit in sizing and then I make two aprons out of the fabric I orderd long ago.



Teken jij wel eens een patroon zelf? Maak je dan altijd eerst een prototype, of sla je deze stap over?

Do you draw patterns yourself? Do you always make a prototype, or do you skip this step?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...