zondag 15 mei 2016

Army pants

Toen ik laatst de kasten ging reorganiseren ontdekte ik dat Z's kast uitpuilde met kleding. S daarentegen had nood aan vanalles. Broeken, truien, T-shirts... Vooral broeken, het zal wel jongens-eigen zijn, maar die vliegen er door bij hem. De een na de ander belandt in de was, zo snel krijg ik het niet schoongewassen. Dus ik besloot (voorlopig) voor de dames niets te maken en me op de kleine heer des huizes te richten. Ik herinnerde me dat in de Ottobre 2014/1 een mooie speelbroek stond: Snappy Happy. Van de stof voor de tuinbroek van neefje M had ik ruim ingekocht, daar kreeg ik met gemak nóg een broek uit.

Lately I reorganized the wardrobes of the kids. I found out Z had more than enough clothes, but S could use somewhat more of everithing: Pants, sweaters, t-shirts,.... Mainly pants. It probably is a boy-thing: in no time all the pants in his wardrobe are in the washing. This happens so quick, I can't keep up. So I decided to (temporary) stop sewing for the girls and give my attention to sewing for little master. I remembered I had seen nice play pants: Snappy Happy. I had enough fabric left from the dungaree I made for nephew M to make these pants for S.



Waarom dit een ideale speelbroek is? Om te beginnen de knielappen. Extra stevigheid op de knieën kan nooit kwaad bij baldadige jongens ;)

Why this pants are ideal play pants? The knee pad for starters. Extra firmness on the knees doesn't hurt with little rascals ;)



Dan die zak aan de zijkant. Ik sloeg hem bijna over, maar zakken zijn echt onmisbaar, want waar moet je anders je schatten (lees: stenen...) in steken? Toen ik er mee bezig was besloot ik toch deze zak de volgende keer over te slaan. Dat gepiel met die plooien... Maar eigenlijk vind ik het resultaat toch wel leuk. Dus wie weet...

Than there is a pocket on the side. I almost skipped it, but pockets are essential on play pants. Where else do you have to put your treasures (read: stones...)? Making the pocket I decided to skip it next time. That thinkering at the folds... But i like the end result. So who knows....


Ik maakte de zak niet helemaal volgens de instructies. In plaats van drukknopen gebruikte ik klittenband. In drukknopen had ik gewoon geen zin en gewone knopen leken me niet erg praktisch voor een 4-jarige. Met klittenband gaat het prima.

With the pocket, I didn't follow the instructions exaclty. In stead of snaps I used velcro. I didn't feel like using snaps, and regular buttons don't seem practical for a 4-year old. Velcro works fine.



In de zomen onderaan de pijpen zit elastiek verwerkt, ideaal voor een speelbroek.

Some elastic is sewed in the bottom hems. Ideal for play pants.


Toen ik de broek af had legde ik hem klaar op tafel. Toen S thuiskwam keek hij verrast: 'Is die voor mij! Woooooooooow! Die is echt cool.' Hij moest de broek meteen aan en wilde hem niet meer uit doen. Sindsdien heeft 'mijn legerbroek' weinig meer in de kast gelegen...

When I finised the pants i put it on the table. When S came home he was surprised. 'Are those mine? Wooooooooow! Those are so cool.' He immediatly put them on and wouldn't put them off for going to bed. Since then 'my army pants' didn't see much of the wardrobe ;)





Patroon: Ottobre 2014/1 Snappy Happy, maat 104
Stof: La Vaca Middelburg


Pattern: Ottobre 2014/1 Snappy Happy, size 104 (4Y)
Fabric: La Vaca  Middelburg

6 opmerkingen:

  1. amaai, daar kropen enkele naaiuren in zeker?
    heel mooi en wat heb jij veel oog vr detail zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die broek zat op zich zo in elkaar hoor. Alleen die zak was nogal een (pruts) werkje. Maar dat was vooral door mijn perfectionistische ikke ;)

      Verwijderen
  2. Lekker stoer! Geweldig als je ze zo blij kan maken met een zelfgemaakt kledingstuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Jouw versie van deze broek herinnerde mij er aan dat dit een goede speelbroek zou zijn ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...