vrijdag 24 mei 2013

Nieuwe aanwinst

Tot een voor kort maakte ik gebruik van de oude naaimachine van mijn oma. Deze kon alleen rechte steek en zig-zag. En had qua snelheid maar één mogelijkheid: vol 'gas' vooruit. Ik kon er redelijk mee overweg, maar sloeg patroontjes met knoopsgaten maar over. Dat zou wel kunnen met die machine, maar dat zag ik niet zitten. Ook het locken van de stof deed ik met een zig-zag.

Een kleine twee weken terug ben ik maar op zoek gegaan naar een nieuwe naaimachine. Nu ik de smaak zo te pakken heb, moet ik meteen maar doorzetten. Het moest geen super-de-luxe machine worden, maar wel een waarmee ik gemakkelijk knoopsgaten zou kunnen maken en die een locksteek zou hebben (ik weet wel dat je daar eigenlijk een lockmachine voor moet gebruiken, maar toch...).

Ik heb zo'n machine gevonden. Het is een Husqvarna Eden Rose geworden. Dankzij de automatische draadinsteker, is het inrijgen van een draadje niet zo'n frustratie meer. Knoopsgaten kunnen nu ook in één keer gemaakt worden, helemaal automatisch. Tja, gemak dient de mens! Ook voor het afwerken van de stof heb ik nu wat meer keuze in steken. En voor tricot zitten er aparte steken op.

Ik heb er in tussen wat kleine, eenvoudige dingen mee gemaakt, en ik ben er zeer tevreden mee. Gisteren nog een tweelingnaald aangeschaft, zodat ik ook mooie zoompjes in tricot stofjes kan naaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...