dinsdag 26 januari 2016

Het eerste projectje voor haar - The first project for her

Een jaar en twee maanden oud is Y al weer. En nu pas heb ik voor het eerst iets voor haar genaaid. Dat werd wel tijd... Ach, ze heeft niet te klagen hoor, ik haakte 9 maanden aan een deken voor haar en de CAL deken wordt ook voor haar gebruikt. En aan de haak projectjes heb ik toch altijd meer werk dan aan de naai projecten.

Maar goed, ik heb wat voor haar genaaid dus. Een jurkje en een legging. Beiden in maat 80, beiden uit Ottobre 2014/1. Twee snel-klaar-projectjes dacht ik.

One year and two months old. That's Y's age. It took me until now to sew her something. It was about time... Well, she doesn't have to complain eighter. I made her a blanket that took me about 9 months to crochet, and the CAL blanket is beeing used for her only. 

Ok, I sewed her something. A dress and a legging. Both size 80 (12 months), both patterns are from Ottobre 2014/1. Two quick sew projects, I tought.
 


Nou ja. Maar in de jurk zitten plooitjes aan de hals en de mouwen. Die je dus eerst moet vouwen, strijken, stikken. En dan komt de perfectionist in mij naar boven en vind ik dat het perfect moet zitten. En dan kost zo'n simpel jurkje ineens wat meer tijd dan gedacht...

Well... The dress has pleats in the neckline and on top of the sleeves. So that included folding, ironing, stiching. And than I become a perfectionist and it has to be perfect. And than sewing someting quick isn't as quick as you would think first.


Met de mouwen maakte ik me er wel wat makkelijker vanaf. Eigenlijk moet je die eerst rimpelen en vervolgens de boord aannaaien. De boord is wat korter dan de mouw was, dus die naaide ik gewoon aan terwijl ik de boord wat aantrok. Daardoor ontstaan de rimpels ook :)

I made it myself easy with the sleeves. They had to be wrinkled before sewing. But I sewed the wristband straight on. As the cuff is shorter than the sleeve piece is, the sleeve gets wrinkled when sewing it on.



De legging hoort eigenlijk rond de knieën gerimpeld te zijn, maar daar had ik niet genoeg stof voor. Ik kortte het patroon voor het voorpand in, zodat de rimpels achterwege bleven.

The legging is supposed to have wrinkles at knee hight. But I didn't have enough fabric for that. So I shortened the pattern and left the wrinkles behind.



Resultaat: een vrolijk setje voor onze vrolijke Y :)

Result: a cheerful set for our cheerful Y :)



Patroon: Ottobre 2014/1 Jurk 14 en legging 15
Stof: Het Stoffenhoedje

Pattern: Ottobre 2014/1 Dress14 and legging 15
Fabric: Het Stoffenhoedje




12 opmerkingen:

  1. Leuk vrolijk setje inderdaad, daar gaat ze ongetwijfeld veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk vrolijk setje inderdaad, daar gaat ze ongetwijfeld veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook, en anders ik wel. Ziet er toch wel schattig uit als ze het aan heeft ;)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel. Was nog best spannend een leuk kleurtje bij het groene stofje zoeken ;)

      Verwijderen
  4. Wat een mooi setje! Heerlijk comfortabel ook lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja, ik denk ook wel dat het lekker zit ;)

      Verwijderen
  5. Super leuk! We zijn toch vaak te streng voor onszelf, he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar. Een ander ziet de 'foutjes' niet eens..

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...