donderdag 28 januari 2016

Haak eens een tas - Crochet: a market bag

Sinds de winkels op 1 januari geen plastic tassen meer mee mogen geven, zorg ik er voor dat ik een tas bij me heb. Dat is dan een plastic tas van toen ze nog wel uitgedeeld mochten worden, of een stoffen tas met het logo van mijn vorige werkgever er op.... Ik wilde nog wel een tas naaien (staat op mijn lijst), maar haken? Nee, dat leek me te veel werk. Tot ik meedeed aan deze give-away en won! Toen de bolletjes binnen waren, begon ik meteen met haken.

Since January 1st shops aren't allowed to give away free plastic bags. So I'm sure I have a little shopping bag with me, since then. Mostly a plastic bag from when it was stil allowed to give them away or a tote bag with the logo of my former emloyer on it.... I wanted to sew a bag (still on my list), but to crochet a bag? No way, that would take to mutch time. Until I joined this give-away and won! When I got the yarn, I started to crochet the bag.


Omdat ik ook nog met een deken bezig ben, ging het niet heel snel. Maar het is een ideaal projectje als je wacht tijdens zwemles. (Hoor je soms een moeder zeggen: Daar bij die mevrouw die aan het knutselen is, is nog wel plaats... :)). Het patroon haakt trouwens heel lekker weg, dus daar ligt het niet aan. Nu is hij dus klaar.

In the mean time I crochet a blanket, so it took a while to finish this bag. But it's an ideal project to work on while waiting at the swimming classes.  The pattern is easy, and now it's finished.
 

De hengsels moet je eigenlijk maken van het garen waar je de bodem ook mee maakt. Maar ik ben een beetje dwars en wilde een andere kleur gebruiken. Daar kreeg ik geen twee hengsels meer uit, dus hebben beide hengsels een andere kleur.

The handles you have to make with the yarn you used to make the bottom. I'm a bit wrongheaded, and I wanted to make them in a different color. I couldn't make two handles out of that color, so now I have two handles in two different colors.

 

De bovenste rand wilde ik in kreefsteek in een contrasterende kleur doen. De kreeftsteek kwam niet mooi uit, dus is de bovenste rand een tour vasten in contrasterende kleur geworden.

I wanted to make the last round with a contrasting color in crabstitch. But that didn't turn out well, so it became a single crochet stitch in a contrasting color.


Garen: Scheepjes Bloom

Yarn: Scheepjes Bloom


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...