woensdag 9 september 2015

Zonen09 Outfit

Binnenkort vieren mijn zusje en haar man hun bruiloft. Toen ik voor S de Jacob maakte, besloot ik voor hem en de grote zus een complete outfit te maken voor de bruiloft. De Jacob zou gecombineerd worden met een Ethan shirt. De stof voor dit shirt werd een ontwerp van Zonen09: Stickly Rockers. Vandaar dat de complete outfit een beetje een Zonen09 outfit is geworden.

In a few weeks my sister and her husband celebrate their wedding. When sewing the Jacob for S I decided to make S and his big sister a outfit for the wedding. The Jacob should be combinded with a Ethan shirt. The fabric for this shirt became Sticly Rockers, a design by Zonen09. That's why the outfit became a little bit a Zonen09 outfit.


For the record: Ik had deze blouse dus netjes gestreken, alvorens er foto's gemaakt gingen worden. Maar S besloot dat zijn eerste pose een gehurkte pose zou zijn. Schattig hoor, maar wel meteen de blouse in de kreukels natuurlijk...

For the record: I did iron the shirt before the photoshoot. I didn't count on S who thought it would be nice to squat for his first pose of the shoot. Adorable, but it wrinkled the shirt of course...



Ik maakte een maat 3 voor de 3,5 jarige. Voor de mouwen en de panden gebruikte ik de een na langste maat van het patroon. De mouwen hadden misschien nog wel een maat (één inch) langer gemogen. Maar aan de andere kant zijn ze nu precies lang genoeg. De manchetknopen van blousejes gaan bij S nooit dicht. Het past wel (net) maar we hebben er gewoon allebei het geduld niet voor denk ik :).

I sewed up a size 3 for our 3,5 year old. I used the second longest size for the sleeves and the body. I think I could use the longest size (1 inch taller). On the other hand, the sleeves are exactly long enough now. The buttons on the cuffs never close when S wears them. It does fit (just), but we both don't have the patience for it, I guess... ;)



Bij dit patroon vind ik het altijd leuk om een accentstof te gebruiken. Ik leefde me wat minder uit als bij dit exemplaar. Voor de binnenkant van de manchetten, de staander van de kraag en de binnenkant van de schouderpas heb ik  een effen witte katoen gebruikt. Het leek me niet verstandig om deze kleur aan de buitenkant te gebruiken. Dat zou namelijk nooit lang wit blijven....

With this pattern I love to use accents in the fabric. I did use less of it this time, compared to this one. I used a plain white cotton on the inside of the cuffs, the collar stand and the inside of the back yoke. I didn't think it would be wisely to use this on the outside. It wouldn't be white for long then, wouldn't it?


Voor de maat gebruikte ik weer een stukje biaisband dat ik deze keer in de schouderpas verwerkte. Bij de post over de Jacob vroeg ik hoe jullie dat doen. Als je nog inspiratie zoekt, kijk dan eens hier en hier (check hier ook de reacties, daar staan ook nog ideeën tussen).

To label the size I used baistape again. This time I sewed it between the back yokes. I asked how you label the size in your sewed garment, in the post about the Jacob. When you're looking for inspiration on this, you can check it here and here (both are in Dutch but the pictures will do the talking).
 
Bij het doorstikken wisselde ik steeds van draad, wit op wit, blauw op blauw. Behalve bij de knoopsgaten, daar werd t blauw op wit en wit op blauw, en bij het zakje, dat stikte ik door met wit. Het stofje is trouwens heerlijk. Zacht, een beetje glad en staat heel netjes.

I changed thread while topstitching: white on white, blue on blue. Except for the button holes there it became blue on white and white on blue, and for the topstiching on the pocket, I used white. The fabric is lovely, by the way. Soft, a bit smooth and neat...
 
De outfit voor S is klaar. Een zeer verantwoorde outfit eigenlijk. Een gerecykleerde broek en een blouse in biokatoen (GOTS gecertificeerd). De stof voor de outfit van Z hangt aan de lijn te wapperen en het patroon is al uitgeknipt. Ik heb nog 2 weken om de boel in elkaar te zetten... Dat moet te doen zijn ;)
So, the outfit for S is finished. A very responseble outfit to be honest. Recycled pants and a shirt made of bio cotton (GOTS certified). The fabric for Z's outfit is fluttering on the clothesline now and the pattern is waiting. In 2 weeks it should be finished... That should be doable...
 
 



7 opmerkingen:

  1. Super mooi! Contrast stofjes maken het net iets "af-fer" ik denk er vaak te laat aan . Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik vind ook dat contrast stofjes het net wat meer 'af' maken :)

      Verwijderen
  2. Heerlijk om iets in de Zonen 09 stof te zien passeren. Om één of andere reden doet het me toch nog iets meer dan weer ik iets in de patronen zie passeren. Mooi Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...