maandag 12 januari 2015

Gebreide baby deken - Knitted baby blanket

Een sneak-preview van deze deken heb je tijdens mijn zwangerschap al eens kunnen zien. Toen ik bijna 36 weken zwanger was, moest ik nog een paar dagen naar het ziekenhuis, omdat het er op leek dat Y toen al geboren zou worden. Gelukkig bleef ze nog ruim een week zitten. In die week kon ik mooi de deken afmaken. En zo lag er een mooie warme deken in haar wieg op haar te wachten.

When I was pregnant I showed you a sneak preview of this blanket. At almost 36 weeks of pregnancy I had to go to the hospital, becouse I had contractions. Luckily it took over a week for her to be born since then. That week I could finish the blanket. So when she was born, there was waiting a nice, warm blanket for her in her crib.

 

Eigenlijk schrijft het patroon wit katoen garen voor. Dat vond ik te steriel. Ik vond dit garen mooier, het is wat stoerder. Het is een mix van acryl en wol. Daarom dacht ik dat hij misschien wat te warm zou zijn voor in de wieg, maar dat valt gelukkig mee. Hij prikt ook niet, maar is heerlijk zacht. Y ligt er nu al weer 7 weken heerlijk onder te slapen.

The pattern says to use white cotton yarn for this blanket. I found that to sterile. I liked this yarn more, its tougher. Its a mixture of acryl and wool. Therefore I tought it would be to warm for the crib, but luckily it isn't. It isn't ichy either, it's a nice, soft yarn. Y is sleeping with it for 7 weeks now. 



Het patroontje vond ik in een boek met baby breipatronen van Phildar. De deken zelf is gebreid en de rand gehaakt. Hier en daar zitten er wat foutjes in, maar die zie alleen ik :).

The pattern I found in a book with knit patterns of Phildar. The blanket is knitted and the border is crochet. I made some mistakes here and there, but I'm the onlyone who spots them. :)


Patroon: Deken voor in de wieg van Phildar
Garen: Scheepjes Pittsburg kleurcode 9161


Pattern: Blanket for the crib by Phildar
Yarn: Scheepjes Pittsburg color 9161

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...