zaterdag 18 januari 2014

De Rugtas - The Backpack

Omdat de dochter in haar 9 maanden oude schoolcarrière al twee rugtassen versleet, besloot ik er zelf één te maken. Ze mocht zelf de stofjes uitzoeken. Het duurde even, maar nu is hij klaar. En we zijn tevreden met het resultaat! :) De dochter was blij dat de tas (eindelijk) af was. De laatste tijd vroeg ze dagelijks naar de stand van zaken rond de tas. 'Heb je nog aan mijn tas gewerkt?' 'Is mijn tas al klaar?' Ze was dan ook erg blij, toen ik vandaag het resultaat liet zien. Toen ik zei dat ik nog wat foto's wilde maken, koos ze zonder aarzelen zelf de locatie: Het speeltuintje naast de school.

The daughters school carier is only 9 months old, and still she has worn out two backpacks. So I decided to make one myself. She did choose the fabrics by herself. It did take a while, but now it's finished. And we are setisfied with the result! :) The daughter was very glad the bag (finaly) was finished. Lately she kept asking me about the status of the bag, on a daily basis. 'Did you work on my bag?' 'Is my bag finished yet?' So she was very pleased when I showed her the result. When I told her I wanted to make pictures of it, she choose the location, without any hasitation: The playground next to the school.  

 Zoals je kan zien, heb ik haar kunnen overtuigen om het stofje met de kleine hartjes als voering te gebruiken, en vormen de grote hartjes de buitenkant. Omdat dit een gewoon, dun stofje is, heb ik het verstevigd met behoorlijk stugge vliezeline. Daarnaast gebruikte ik jeansstof die ik nog had liggen voor de zijkanten, bodem en rugdragers. De rugdragers zette ik extra stevig vast, omdat deze in de vorige tassen snel los raakten. De riemverstellers (of hoe heten die dingen) zijn gerecycleerd van een oude, versleten verzorgingstas. 

As you can see, I could persuade her to use the fabric with the small hearts as a lining, and the fabric with the large hearts on the outside. Becouse this is a light fabric, I used interfacing on it. Besides that, I used jeans fabric for the sides, bottom and straps. I stiched the straps firmly, becouse these let loose in the previous bags. The strapadjusters are recycled from an old, worn out nursery bag.

De rits liet ik dwars door de hartjes lopen. Hiervoor heb ik een strook stof geknipt die twee keer zo breed was als de rits stroken van het patroon, waarbij het midden van de hartjes door het midden van de strook liep. Deze strook knipte ik doormidden, zodat ik twee rits stroken had. Ziet er schattig uit, toch? ;)

The zipper runs straigt trough the middle of the hearts. To do this, I cut out a strip that was twice as wide as one zipper panel. The middle of the hearts positioned in the middle of the strip. Than I cut the strip in half, so I had two zipper panels. Looks cute, doesn't it? ;)

Ik gebruikte groen garen voor het stikken van de tas. Behalve aan de onderkant. Voor het quilten van de bodem, gebruikte ik groen en oranje garen.

I used green yarn for stiching. Except for the bottom. For quilting the bottom, I used green and orange yarn.

En laten we het dan nu even over zakjes hebben... Want die zijn natuurlijk onmisbaar.
Aan de voorkant maakte ik een zak, volgens de tutorial van Sherri van Thread Riding Hood. Van een hartje uit de stof maakte ik een applicatie en plaatste deze op de klep van de zak. Omdat ik het elastiek wat ik gebruikte niet erg mooi vond, maakte ik een ruche om het te verbergen. Hoe ik dat deed, laat ik later zien. De ruche is gemaakt van de stof die ik ook voor de voering gebruikte. Hij is een beetje groot, maar bedekt zo precies het elastiek. Een beetje d'r over? Mwa... De dochter vindt het prachtig. Dus dan is het goed, toch?


Let's talk about pockets... They are essential. 
On the front I made a pocket, following the tutorial of Sherri from Thread Riding Hood. I made an application of a heart from the fabric and placed it on the flap of the pocket. I didn't like the elastic I used, so I made a ruffle to hide it. I wil show how I did this, later. I made the ruffle from the fabric I used as lining. It's quite large, but this way it covers the elastic. Over the top? Mmm... The dauhgter thinks it's gorgeous. And then it's all right, isn't it?

Aan de buitenkant maakte ik kleine zakjes, met een elastiek in de bovenkant. De buitenkant is van de stof met de grote hartjes, de binnenkant is gemaakt met de stof met de kleine hartjes.


On the outside I made pockets, with elastic on the top. The outher fabric is the one with the large hearts, the inside of the pocket the fabric with the small hearts.

Aan de binnenkant maakte ik ook een zak. In deze zak kan de kleding-voor-noodgevallen (nodig in geval van een 'ongelukje') gestopt worden.

On the inside I made a pocket too. In this pocket we can put the emergency-clothing (in case an 'accident' happens).

Heeft ze nu geen blitse tas om mee te nemen naar school? Ik zei tegen haar: 'Zo, nou heb je wel een super coole tas'. 'Nee, mama. Hartjes zijn niet 'cool', hartjes zijn 'mooi'. Ik heb een hele mooie tas!'. Dat je het even weet. Ik denk niet dat hij verwart wordt met die van een ander, maar voor de zekerheid heb ik haar naam er toch maar op gezet. Je weet maar nooit.



Doesn't she have a flashy bag to go to school with? I said: 'Now you have a super cool bag'. 'No, mom. Hearts aren't 'cool', hearts are 'pretty'. I have a very pretty bag!'. Just so you know. I don't think it gets mixed up with a bag of an other kid, but I put her name on it, just to be sure. You never know...

Stof: Gekocht bij het Stoffenhoedje, Zaamslag
Patroon: Toddler Backpack van Rae Hoekstra


Fabrics: Bought at Stoffenhoedje, Zaamslag
Pattern: Toddler Backpack of Rae Hoekstra

2 opmerkingen:

  1. Oh my gosh! So cute! I love the ruffle - it's perfect for a little girl. The jean fabric is perfect with the others. I'm so glad she was persuaded to use the large hearts on the outside! Thanks so much for linking back to my tutorial. I really appreciate it! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Sherri! Credit where credit is due: you made the tutorial, I only used it. And my daughter loves the pocket on the front :)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...