zaterdag 19 oktober 2013

Groeispurt - Growth spurt

Ineens was de dochter uit haar kleren gegroeid. Echt... uit alle kleren. Broeken stonden op hoogwater, haar hemd piepte onder haar truitjes uit... Dat kon niet meer. Dus zorgde ik voor een nieuwe garderobe. Nee. Ik heb niet alles genaaid, zo snel kan ik niet naaien. De meeste dingen heb ik gekocht. Maar toen ik in de winkel Burda Kids 2013 zag en daar weer leuke patroontjes, vond ik een leuk project voor haar nieuwe garderobe. Een tuniek.





From one day to another the daugher did grow out of her clothes. Realy... all clothes. Pants and sweaters suddenly were to short... She realy needed new clothes. So I got her new clothes. No. I didn't sew it all, I'm nog quick enough for that. Most clothes I bought. But when I discoverd Burda Kids 2013 and found some nice patterns, including a nice project for her new wardrobe. A tunic.

Wat ik er vooral zo leuk aan vind, is dat hij aan de zijkanten in een punt loopt en dat hij zakken heeft aan de voorkant (dat laatste ook tot grote vreugde van de dochter).



What I like on this pattern are the sides and the pockets on the front (the pockes are making this tunic one of the daughers favorites).

De halsrand heb ik afgewerkt met twee kleuren in de tweelingnaald. Groen en roze.
I finished the neckline with a twinneedle, with two different colors. Green and pink.


Verder ben ik hier en daar wat van het patroon afgeweken. Om te beginnen heb ik de zakken gemaakt van restanten van het roze project, dat steekt mooi af bij de overige stof. Voor de biezen van de zakken heb ik boordstof van dat zelfde project gebruikt.
I made some adjustments to the pattern. First I used scraps from the pink project for the pockets and the piping of the pockets.

De mouwranden en de onderrand van de tuniek moesten niet afgewerkt worden. Dat vond ik maar niets. Daarom korte ik de mouwlengte iets in, en werkte ik de mouwen af met een stuk boordstof. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het ziet er comfortabel uit.
The sleeve edges and the lower edge of the tunic didn't need to be finished. I din't like that. So I shortened the sleeve lengths and added some knit fabric (boordstof in Ducht, I don't know the English word for this...) as finishing. I'm glad with the result. It looks very comfortable.


De onderrand van de tuniek heb ik afgewerkt met een tweelingnaald, met de zelfde kleuren als de halsrand. Ik moet alleen echt leren iets rechter te naaien. Verder ben ik tevreden met het resultaat. En de dochter ook :)



The lower edge of the tunic I finished with a twinneedle, with the same colors as the neckline. I realy should learn to sew more straigt. Overall I'm happy with the result. And the daughter is too :).

Update
Ik zou het bijna vergeten... Van de restjes maakte ik een bijpassende haarband. Voor de afmetingen gebruikte ik een haarband van de dochter. Toen ze de 'oude' haarband pakte merkte ze op: hé deze is even groot! Ja.. die houd je dus echt niet voor de gek ;).

I almost forgot... From the scraps I made a matching braid. For the measurements I used a braid from the daughter. When she took the 'old' braid she noticed: this one is as big as my new one! Yeah.. you can't fool her ;).









2 opmerkingen:

  1. Mirjam,

    Het valt me op dat je veel kleur gebruikt, worden de kleuren niet snel dof door het vaak wassen van de kinderkleding, ikzelf zou meer kiezen voor neutrale kleuren, staat ook iets gekleder.

    Wat mijn opmerking over het logo betreft, leuk dat je man ook meedoet in je hobby, ik zie hem al zitten achter de naaimachine, die van mij vind het maar niks. Aan de andere kant vindt hij het ook wel weer best, zo blijf ik lekker thuis en ga ik maar weinig meer met vrienden om.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sandra, ik houd er wel van kleur te gebruiken. Zeker in de winter is alles al zo donker. Voor mijn dochter kies ik vaak vrolijke kleuren, zodat ik weet dat iig de stof in de smaak valt. Ik heb er geen last van dat de kleuren dof worden. Ik was de stoffen altijd voor en verder altijd met gelijke kleuren. Als ik denk dat de stof erg veel afgeeft (wat vooral bij denim stoffen gebeurd) wil ik het ook wel eens eerst in water met azijn leggen, dat helpt tegen het afgeven van kleur. Daarna natuurlijk wel uitwassen ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...