maandag 29 juli 2013

Eén wordt twee - One becomes two

Voor we met vakantie gingen, heb ik nog aan een snel projectje gewerkt. In mijn kast hing al een paar jaar een lange rok. Een echte zomer rok.





Before we left for a vacation, I worked on a quick project. For a couple of years, a long skirt 'lived' in my wardrobe. A real summer skirt.

Maar ik droeg hem eigenlijk nooit. Ondanks dat het toch maatje XS was (dat zag ik toen ik hem uit elkaar ging halen), zakte hij altijd af. Dat vond ik vervelend en dus droeg ik hem niet. Ik vond het toch wel zonde dat de rok zo, ongedragen, in de kast bleef hangen. Dus ik besloot er 'iets' mee te gaan doen.

 I actually never wore it. Despite the size XS (I saw this when I disassembled the skirt), it always dropped off. I found that annoying, so I didn't wear him. I found it a shame to leave the skirt unworn in the wardrobe. So I decided to do 'something' with it.



Eerst wilde ik er zoiets mee doen (de bovenkant van een oude spijkerbroek aan de rok naaien). Maar daar zag ik toch maar vanaf. Ik besloot van het bovenste deel een rok voor de dochter te maken en van het onderste deel... een rok voor mijzelf!





First I wanted to do this (sew the upperside of an old jeans to the skirt). But then I decided to do something else. The upper part of the skirt would be a skirt for the doughter and the lower part of the skirt... became a skirt for myselft!

(De linker rok is dus voor mij en de rechter voor mijn dochter :)). Het was een kwestie van twee stroken lostornen, zodat er twee delen ontstonden. Aan de bovenkant een tunnel voor elastiek gemaakt en er elastiek door gehaald.

(The left skirt is mine, the right skirt is my doughters :)). I just unpicked two strips of the skirt. At the top of these parts, I created a tunnel en pulled a elastic trough them.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...