zondag 30 juni 2013

Een milieubewuste tas voor een mileubewuste tante

Een van mijn zusjes is komende week jarig. Vandaag vierde ze haar verjaardag. Ze is nogal van de tassen en behoorlijk milieubewust (in mijn ogen). Dus, toen ik deze tutorial tegenkwam, leek mij dit een perfect cadeau.


Gisteren plaatste ik al een sneak preview. Vandaag heeft de ontvanger het cadeau gekregen, dus kan ik hem helemaal laten zien.

Donderdag heb ik op de markt twee fleurige stofjes uitgezocht. Die vind ik wel bij haar passen, gelukkig dacht ze er zelf ook zo over. De stofjes waren eigenlijk iets dikker dan de bedoeling was. Dus ik heb de tip uit de tutorial opgevolgd en de afstand tussen bovenrand en handvat iets vergroot. Die had ik nog wel wat groter mogen maken, want het dichtnaaien van de bovenrand viel niet erg mee. Leerpuntje. Maar uiteindelijk ben ik best tevreden met het resultaat:




een fleurige opvouwbare, herbruikbare boodschappentas die je opgevouwen mee kan nemen in een handtas. Heb je toch altijd een boodschappentas bij en hoef je geen plastic tasjes mee te nemen uit de winkel. En heeft zus een keer geen zin in stippen (of wil de vriend niet zo met haar over straat ;)), kan ze hem binnenstebuiten keren en heeft ze strepen. Dat noem ik nog eens een milieubewuste tas voor een milieubewuste tante...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...