zaterdag 28 september 2013

Cadeau - Present

Vandaag bracht ik een verjaardagsbezoek aan een (net) 2-jarige. Deze dame is een maand geleden grote zus geworden. Voor de baby had ik al een cadeautje klaar liggen. Een badcape...


Today I visited a birthdayparty of a two-year old. A month ago this girl became a big sister. For her baby-sister I already made a present. A bathcape...

... die ook als verschoningsmat kan dienen, omdat er vakjes in gemaakt zijn voor billendoekjes en luiers. (ik ben bezig met een tutorial voor deze cape)


...which can be used as a nurserymat, as it has pockets for wipes and diapers. (I'm writing a tutorial for this cape)

Het leek me leuk om voor de grote zus ook iets te maken, met het zelfde stofje als de buitenkant van de cape. Ik heb lang getwijfeld wat dan. Want smaken verschillen en naar de maat kon ik alleen maar gissen. Uiteindelijk maakte ik een omkeerbaar A-lijn rokje. Aan de ene kant gebruikte ik een jeansstof...

 
I tought it was nice to make someting with the same fabric for the big sister. For a long time, I doubted what to make. Becouse tastes differ and I had to guess for the size. Eventually I made a reversible A line skirt. It has a denim fabric on one side... 
 
... en aan de anderekant het bewuste stofje. Voor de tailleband gebruikte ik een stukje roze tricot die over was van 'Het Roze Project'. De maat (92) was goed gegokt, en de cadeaus vielen goed in de smaak!





...the other side is the same fabric as is used in the cape for the baby sister. The waisband is made from a scrap from 'The Pink Project'. The size (92 [= 2T]) was the right size, and the girls (and the mom) liked the presents. 

Beide projectjes werkte ik af met een roze paspel. Eigenlijk was ik op zoek naar een 'gewone' roze paspel, maar de fournituren winkel had alleen een paspel met een kantje. Ik kocht hem toch maar, en heb er absoluut geen spijt van. Is-ie niet schattig? :)


Both projects I finished with pink piping. Actually I was looking for 'normal' piping. But at the suppliesshop they only had this pink piping with lacing. Nevertheless I bought it, and I don't regret it. Isn't it cute? :)

Patroon badcape: Eigen idee (tutorial volgt)
Patroon rok: A-lijn uit Allemaal Rokjes, naar eigen inzicht omkeerbaar gemaakt
Badstof en Danseressenstof: Gekocht bij Modecafé Terneuzen
Danseressenstof is Dapper 2141-5N

Pattern bathcape: An idea of my own (tutorial will follow)
Pattern skirt: A linke skirt from Allemaal Rokjes, made revirsible to own insight
Terry and dancers fabric: Bought at Modecafé Terneuzen
Dancers fabric is Dapper 2141-5N

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...