woensdag 29 mei 2013

Nog een gerecycled T-shirt

Nu er een oud T-shirt van de papa is gerecycled naar een T-shirt voor de zoon, kon de dochter natuurlijk niet achterblijven. Zelf heb ik ook een paar versleten T-shirts, die vanwege de kleur en/of opdruk niet echt geschikt zijn voor een jongen. Het was wel even spannend, want mijn T-shirts zijn natuurlijk kleiner dan die van de papa en de T-shirts voor de dochter zijn groter dan die voor de zoon. Maar het is gelukt.

Dit T-shirt
is getransformeerd naar dit T-shirt




Hiervoor heb ik zelf een patroon getekend, met behulp van een T-shirt dat nu gedragen wordt. Dat kon ik dus niet kapot knippen.. Was even spannend, maar hetT-shirt past.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik met het in elkaar zetten wel een ietsiepietsie lui ben geweest... De mouwen heb ik langs de afgewerkte rand afgeknipt, zodat ik de rand niet af moest werken.

En de halsrand heb ik enkel omgezoomd en doorgestikt met een tweelingnaald. Niet voorzien van een boordje dus. Maar zo werkt het ook prima, ik moet alleen nog wel iets rechter naaien, maar dat zie je bijna niet...


Ook de zoom aan de onderkant heb ik met de tweelingnaald afgewerkt.
En omdat ik het mezelf toch graag wat moeilijker maak dan nodig, heb ik van de mouwtjes een soort pofmouwen gemaakt, volgens deze beschrijving.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...