woensdag 26 maart 2014

[W.I.P Wednesday] Frustraties - Frustrations

Mensen die mij (goed) kennen weten dat ik gefrustreerd raak als iets niet lukt. Ik herinner me hoe ik vroeger tekeningen verfrommelde als ze weer eens niet zo werden als ik in mijn hoofd had. Ik heb dat gedrag in de loop van de tijd wat weten te temmen, maar raak nog steeds gefrustreerd als iets me niet lukt, waarvan ik vind dat me dat wel moet lukken. Laatst had ik weer zo iets. Ik ben een overall aan het maken (de Carpenter uit het boek Homemade Mini Couture). Deze heeft een kraag die helemaal rond loopt, en dus aan moet sluiten aan beide zijden van de rits. Toen ik de kraag had gemaakt, en op het bovenpand speldde, bleek hij te kort (zie foto). Wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet goed. Misschien heb ik een fout gemaakt bij het overnemen van het patroon, of het naaien van het bovenpand? In ieder geval was de kraag even groot als het patroon deel dat ik had overgenomen.  Dit was niet het eerste wat mis ging tijdens het maken van deze overall en dat frustreerde me enorm. Maar gelukkig volg ik een cursus patroontekenen (1 april examen! Geen grap), dus mat ik de halsomtrek op en tekende ik zelf een kraag. Deze past wel. Het resultaat hoop ik binnenkort te laten zien, de overall is bijna klaar...


People who know me (well), know I get frustrated when things don't work out the way I planned. I remember how I use to crumple my drawings as a kid, when they didn't turn out the way I had in my mind. I have temed that behaviour over the years, but still get frustrated when things don't work out, when I think they should. I had something like that the other day. I'm sewing a coverall (is this the right translation?), the 'Carpenter' from Homemade Mini Couture. It has a collar, which has to go all around the neck, and should start and end on both sides of the zipper. When I made the collar and pinned it around the neckline, it turned out to be to short (see picture abouve). Whatever I tried, I didn't get it right. Maybe I made a mistake while transfering the collar pattern, or sewing the body? The finished collar was as large as the transfered pattern piece. This wasn't the first thing that went wrong, sewing this coverall, and I did get frustrated. Happily I'm following a course in pattern making (exam on April 1st, no joke!), so I measured the neckline and did draw a collar myself. This one fits. I hope to show you the result soon, the coverall is almost finished... 


4 opmerkingen:

  1. Ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keep calm and sew ;-)

    Kijk al uit naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe m'n best... af en toe tot 10 tellen (of 100) helpt wel ;). Nog wat details afwerken en foto's maken, dan kan je hier het resultaat bewonderen.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...