woensdag 29 januari 2014

[W.I.P Wednesday] Paspel en biasband - Piping and baistape

Woensdag is één van mijn 'vrije' dagen. Hoewel mijn collega's soms lijken te denken dat ik dan lekker kan luieren, is zo'n dag meestal vol en druk. De wekker die om 6.45 roept, de dochter die op tijd op school moet zijn. Dan snel om boodschappen, zodat de dochter weer op tijd opgehaald kan worden uit school. En dan is het de vraag of ze kan 'afspreken'. En komt er dan een vriendje mee naar huis, of gaat zij ergens anders spelen? Meestal gebruik ik de tijd van het middagdutje van de zoon om nog wat te naaien (mijn manier van ontspannen, tijd voor mezelf). Maar als er een vriendje meekomt, gaat dat niet. Dan moet ik spelende kinderen in de gaten houden. Daarbij besloot de zoon de laatste tijd dat hij niet of heel weinig wilde slapen, 's middags...


Wednesday is one of my off days. Althoug my colleagues seem to think I can be lazy all day, those days usaly are very full and busy. The alarm which go's off at 6.45, the daugher who has to be at school in time. Quickly doing some shopping, to be back at school in time. And then the question: can she make an 'appointment'. And is she taking a friend with her, or is she going to a friend? Usaly I use the son's nappy time to do some sewing (my way of relaxying, me-time). When she takes a friend, this isn't possible. Then I have to watch the children play. On top of that, the son has decided to take short nappy times, or doesn't sleep at all in the afternoon...

Deze middag had de dochter - tot haar grote spijt - niemand om mee af te spreken. De zoon besloot te slapen, en de dochter ging lekker spelen. De 'tijd voor mezelf' diende zich aan! Vanmiddag heb ik die gebruikt om zelf wat paspel en biasband te maken. De stroken daarvoor had ik eerder al gemaakt en aan elkaar genaaid. Ik moest alleen het koord er nog tussen naaien (voor de paspel) en strijken (voor de biasband).

This afternoon the daughter didn't have anyone to play with, which she did regret a lot. The son decided to sleep and the daughter went to play. Hello 'me-time'! This afternoon I used to make piping and biastape. I made the strips and sewed them before. I only had to sew in the cord (piping) and iron (biastape).

Beide wil ik gaan gebruiken voor een project waar ik aan ben begonnen: Een Ethan shirt voor de dochter. Maar dan met aanpassingen, zodat het meer een meisjesblouse wordt. Hopelijk binnenkort meer hierover (waaronder 2 tutorials, dus 'keep in touch') :)

En juist vandaag besloot de zoon zo lang te slapen, dat ik nog heel wat voorbereidingen voor een ander project kon treffen, zodat dit nu al bijna af is! Soms zit het even mee. ;) (De zoon sliep zelfs zo lang, dat ik - of eigenlijk z'n zus - hem op den duur maar wakker heb gemaakt.


I want to use both for a project I'm working on: A Ethan shirt for the daughter. With adjustments, so its more of a girl shirt. More about this later, I hope (including 2 tutorials, so keep in touch) :)

Today the son decided to take a very long nap. So I also could make preperations for an other project, that's almost finished now! Somtimes you're lucky. ;). (Eventualy the son did sleep for such a long time, I - or actually his sister - had to wake him. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...