woensdag 20 november 2013

R14D #2: Teddybeertjes - Teddy Bears

In de Burda Kids 2013 kwam ik een patroon tegen voor echte Teddyberen tegen. Een groot en een klein formaat. Je moet ze maken van stugge Teddyberenstof. Aangezien er in mijn stapel oude kleding een aantal spijkerbroeken liggen, leek het me leuk om van twee oude spijkerbroeken twee Teddyberen van het kleine formaat te maken. Eén voor de dochter en een voor de zoon.


I found a pattern for real Teddy Bears in the Burda Kids 2013. In two different sizes, a big one and a small one. They have to be made of rough fabrics. I tought it would be nice to make two little ones from old jeans, as I have several old  jeans in my pile of old cloths. One for the daughter and one for the son.

De Teddy voor de dochter maakte ik van een oude witte spijkerbroek van mijzelf. Ik gaf haar een halvecirkelrok. Het patroon hiervoor tekende ik zelf. De stof is een restje van een blouse die ik voor de dochter maakte. Het rokje zit vast. Ik naaide het lijf, maar liet de onderkant open. Vervolgens naaide ik het rokje vast. Bij het oor maakte ik een strikje van een stukje bijpassend lint.


I made the Teddy for the daughter of a old white jeans of my own. I gave her a half circel skirt. I drewed the pattern myself. The fabric is scrap from a blouse I made for the daughter. The skirt is stitched onto the body of the bear. First I sewed the body, but I left open the bottom half.  Then I sewed the skirt on the body. At the ear I made a bow of a piece of ribbon.  

De Teddy voor de zoon maakte ik van een oude spijkerbroek van de papa. Ik gebruikte de binnenkant van de broek als goede kant voor de beer. Dan moet je verder dus niet te veel nadenken. Want als je de goede kanten op elkaar moet legen, moeten dit dus de verkeerde kanten van de stof zijn, want dat was in dit geval de goede kant van de stof. Hmm... je begrijpt dat dit wat frustratie opleverde ;). Deze beer gaf ik een stropdas. De stof hiervan komt van een oude blouse van mij. Deze naaide ik op het lijf, nadat ik de voorkant van het lijf had genaaid. Vervolgens maakte ik de rest van het lijf.

 The Teddy for the son I made from an old jeans of the daddy. I used the inner side of the jeans as the right side of the fabric. This was a bit confusing sometimes. Becouse when you have to put the right sides together, you have to put the wrong sides together, as this is the right side of the fabric in this case... Hmm.. You'll understand my frustrations now and then. ;) I gave this bear a tie. The fabric is from one of my old blouses. I sewed the tie on the body, after I sewed the front of the body. After that, I sewed the other parts of the body.

Bij het maken van zo'n knuffel komt nog behoorlijk wat handwerk kijken. Misschien is het de ICT-er in mij, maar ik houd niet van handwerk, zeker niet als het mogelijk geautomatiseerd kan... Maar goed, zo'n knuffel moet je toch vullen. En dan met de hand dicht naaien. En dan is die stof toch behoorlijk stug... Daar had ik me even op verkeken. Maar na wat uurtjes zwoegen terwijl ik TV keek, mag het resultaat er zijn.


When sewing a Teddy bear, you have to stich quite a bit by hand. It might be the ICT-er in me, but I don't like doing things by hand, especially when it could be automated... But you have to fill the bear. And then close the body and legs. By hand. And then you find out jeans fabric is stiff... I did misjudged that part. But after some hard work while watching telly, I'm pleased with the result.

De kids hebben de knuffels gekregen en zijn er heel blij mee. De dochter vond die van haar heel mooi en die van haar broer was 'cool'. Ze vond hem een politieagent. Haar knuffel moest meteen met alles meedoen en ze zorgt er heel lief voor. De knuffel van de zoon ging mee naar bed en moet altijd in zijn buurt liggen. :)



The kids are very happy with the bears. The daugher tought hers was very pretty and the one for her brother was 'cool'. She tought he looks like a police officer. Her bear had to take part of her games and she is very sweet takeing care for her. The bear of the son went to bed with him and always has to lay near him. :)

4 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...